Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedere leerling is anders. Leerlingen beginnen dan ook vanuit verschillende uitgangssituaties en met verschillende vaardigheden aan een taak. Daarnaast verschillen ze in leerstijl en in leertempo. Door te differentiëren houd je rekening met deze verschillen en zoek je voor iedere leerling de beste leerroute.Dit boekje biedt praktische strategieën om te differentiëren; om iedere leerling bij je lessen te betrekken, te motiveren en het beste uit hem/haar te halen.https://shop.bazalt.nl/differentieren-pocketboek
Differentiatie --- Differentiëren --- Didactic strategies --- differentiële opvoeding --- Onderwijs --- Differentiërend onderwijs
Choose an application
Deze herziene uitgave van Differentiëren is te leren! is geschikt gemaakt voor het mbo en er is een trefwoordenijst toegevoegd. Dit boek maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs ? hoe ingewikkeld soms ook ? écht mogelijk is. Als u de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draagt u bij aan betere leeropbrengsten en vergroot u de kansen van al uw leerlingen.Differentiëren in het vo en mboLang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs niet nodig is. Leerlingen gaan naar de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in beheersingsniveau, motivatie, interesse of leesvoorkeur.Praktische handvatten voor differentiatie in het vo en mboHoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit de leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in uw lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven hoe u differentieert in instructie, verwerking en leertijd. Ook is er aandacht voor leesvoorkeuren, formatieve toetsing, differentiatie met ICT en differentiatie schoolbreed.Over de auteur Meike BerbenMeike Berben is docent Nederlands en Frans en onderwijskunde. Nadat ze een aantal jaren als docent in het voortgezet onderwijs en NT2-onderwijs werkte, startte ze in 2011 bij CPS. Als consultant begeleidt ze docenten en schoolleiders in het voortgezet onderwijs op het gebied van didactiek en taal. Haar specialismen zijn differentiëren in de les, ICT in de les, activerende didactiek en taalgericht vakonderwijs.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1982/lesgeven/45596/differentieren-is-te-leren-(vo-mbo)
Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvorm --- Zorgverbreding
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Frankrijk --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Een pleidooi voor personaliseerbaar onderwijsEr moet iets drastsich veranderen in ons onderwijs, betoogt Yong Zhao in dit boek. Waarom kijken we steeds naar de tekorten van leerlingen? Waarom leggen we alle leerlingen langs dezelfde lat? En waarom moeten ze zoveel tijd en energie steken in vakken waar ze niet zo sterk in zijn?Het huidige keurslijf van de school belemmert leerlingen om hun passie te volgen en hun sterke kanten uit te diepen. Daardoor krijgen ze niet de kans om ergens echt in uit te blinken. Gevolg: we leiden op tot middelmatigheid. Is dat wat we willen? Zouden we niet juist moeten streven naar het opleiden van unieke leerlingen, die allemaal uitblinken op hun eigen manier? Elke leerling kan uitblinken, stelt Zhao. En elke leerling heeft daar van nature ook behoefte aan. Daarom pleit hij voor personaliseerbaar onderwijs: onderwijs dat leerlingen de keuze biedt om hun eigen pad te creëren op basis van hun passies en sterke kanten.Zhao onderbouwt zijn visie met krachtige voorbeelden uit de praktijk. Een inspirerend pleidooi, dat je zeker tot denken aanzet!https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=482
Educational psychology --- Teaching --- onderwijsfilosofie --- talentmanagement --- onderwijsbeleid --- differentiële opvoeding --- Personaliseerbaar onderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Didactiek --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Leertraject --- Individueel aangepast curriculum
Choose an application
Dit eindwerk bestaat uit 2 delen:1/2: eindwerk2/2: handleiding voor leerkrachten
Secundair onderwijs --- Verzorging-Voeding --- Begeleid zelfstandig leren --- 3e graad secundair onderwijs --- Personenzorg --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Voeding-Verzorging --- h.o.
Choose an application
Dit eindwerk bestaat uit 2 delen:1/2: eindwerk2/2: handleiding voor leerkrachten
Secundair onderwijs --- Verzorging-Voeding --- Begeleid zelfstandig leren --- 3e graad secundair onderwijs --- Personenzorg --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Depressie --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Voeding-Verzorging --- h.o.
Choose an application
Hoe kunnen we kinderen een keuze laten maken uit een reeds bestaande leerstof, zodat ze zelfstandig, op eigen tempo en volgens eigen niveau kunnen werken?
Differentiatie --- Basisonderwijs. --- individualiserend onderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactics --- Primary education --- didactische werkvormen --- didactiek --- differentiatie --- individueel onderwijs --- zorgverbreding --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.23 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Differentiërend onderwijs --- Leefscholen --- Relatie leraar - leerling --- 454.23 ) Differentiatie --- differentiatie (ler) --- differentiëren --- individualiseren (ler) --- individualiseren --- leren --- verbeteren --- Individualiseren: differentiëren --- Leefschoolideeën --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #BSCH: vak: didactiek --- 453 --- onderwijsstelsels
Choose an application
Elke dag staan leerkrachten voor de uitdaging het beste in alle kinderen naar boven te halen. Hoe realiseren zij dat? Hoe komen ze in een groep van pakweg dertig leerlingen tegemoet aan de verschillende behoeftes, talenten en leervoorkeuren? Dit praktische basisboek maakt duidelijk dat differentiëren, hoe ingewikkeld soms ook, écht mogelijk is. Stap voor stap laten de auteurs zien hoe leerkrachten de groep en hun onderwijs zo organiseren dat alle leerlingen tot hun recht komen. Uitgebreid wordt ingegaan op het differentiëren in de instructie. Aan de orde komt ook het differentiëren in doelen, tijd en leerstof. Speciale aandacht is er voor de groepen 1 en 2 en combinatieklassen. Het boek is bedoeld voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten. Ook voor ib'ers en schoolleiders is de uitgave relevant, want ook schoolbreed differentiatiebeleid wordt beschreven. Dit boek is een actueel vervolg op de veelgebruikte uitgave 'Effectieve instructie. Leren lesgeven met het activerende directe instructiemodel'
basisonderwijs --- Didactics --- talentmanagement --- differentiële opvoeding --- School management --- didactiek --- #PBIB:+110.51 --- Didactiek : basisonderwijs --- Differentiatie --- 474.23 --- Differentiërend onderwijs --- Omgaan met verschillen --- differentiatie --- differentiërend onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Didactische principes --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- differentiëren --- PXL-Education 2015 --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Passend onderwijs --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Differentiëren staat hoog op de agenda in scholen voor voortgezet onderwijs. 'Maatwerk', het passend maken van onderwijs, gepersonaliseerd leren, is de trend. Scholen staan voor de opdracht om hun onderwijs zo in te richten dat ze kunnen afstemmen op verschillen tussen leerlingen.Otto de Loor geeft antwoord op de vraag waarom differentiëren eigenlijk noodzakelijk is en geeft vervolgens handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie vorm te geven. Differentiëren kan op drie manieren: small, medium en large. Je kunt het met een aantal didactische en organisatorisch ingrepen al voor elkaar te krijgen (small). Wil je medium differentiëren dan maak je onderwijs dat tegemoet komt aan verschillen in onderwijsbehoefte en wordt het klassenmanagement complexer. Je maakt onderwijs dat niet alleen leerstofgericht is, maar zich ook richt op het leerproces. Je denkt niet meer alleen per les, maar in les- of leertrajecten. Beschouw je differentiëren niet enkel als opdracht van de individuele leraar in de klas, maar als onderdeel van de totale schoolontwikkeling, dan wordt het large differentiëren.In dit boek is differentiëren meer dan een een klassenmanagement-probleem dat met een aantal didactische tools is op te lossen. De nadruk ligt op onderwijs maken in de brede zin van het woord. Naast didactiek en klassenmanagement gaat het ook om een pedagogische waardenoriëntatie. Daarbij staat de rol van de leraar centraal. En die rol is verbonden met de drie doelen van het onderwijs: Kwalificatie, socialisatie en subjectwording (persoonsvorming).Vanuit dit perspectief is de leraar niet alleen aanbieder van onderwijs dat hij of zij en de samenleving zinvol acht. Ook het perspectief van degene die het onderwijs ondergaat en daar mede kleuring en sturing aan geeft is aan de orde, namelijk dat van de leerling. Het is het vakmanschap van de leraar om de verbinding te maken tussen zinvol en betekenisvol onderwijs.Dit boek geeft de onderbouwing en handvatten om samen met je team differentiëren schoolbreed en in de klas goed goed uit te rollen. Niet alleen voor studenten, beginnende en ervaren leraren, maar ook voor leidinggevenden in het voortgezet onderwijs.(Bron: www.swpbook.com)
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactic strategies --- lerarenberoep --- Differentiëren --- Differentiërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Differentiatie ; secundair onderwijs --- Differentiatie secundair onderwijs --- differentiëren --- differentiatie --- Differentiatie ; onderwijs --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijs en maatschappij --- Differentiatie --- 370.02
Choose an application
Nog niet eerder was het als trainer of docent zo makkelijk om deelnemers aan het werk te zetten. En ze op die manier aan het werk te zetten die het beste bij hen past. Want de een schrijft graag een ontwikkelingsplan, de andere maakt er een rap van en een derde beeldt dat plan het liefste uit. Aan de slag met actiekaarten! is een instrument dat het mogelijk maakt op een effectieve manier de juiste oefening voor je deelnemers te vinden. De actiekaarten besparen je veel tijd en verhogen bovendien de kwaliteit van trainingen of onderwijs. 'Aan de slag met actiekaarten!' bestaat uit een boek en 64 werkvormenkaarten die een trainer of docent direct kan gebruiken om kennis te toetsen of op een creatieve manier te verwerken. Daarnaast zijn er werkvormen om de vertaalslag naar de praktijk te maken door casus- of reflectieopdrachten. Op elke 'Actiekaart' staat een opdracht die deelnemers alleen of met anderen kunnen uitvoeren. Het resultaat van het werken met deze kaarten is dat er een actieve groep deelnemers ontstaat die het beste uit zichzelf halen. Ze leren meer en met meer plezier, en genieten van wat anderen hebben gedaan. Applaus voor elkaars bijdrage is eerder regel dan uitzonderingBron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/leiding-geven/9789058715883/lia-bijkerk-titia-van-der-ploeg/aan-het-werk-met-actiekaarten
vaardigheidsonderwijs --- leergedrag --- actief leren --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- kennisoverdracht --- Matériel didactique Leermiddelen --- Games --- Opleidingen --- Opleidingen. --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Training --- ADSL --- Activerende didactische werkvormen --- Vaardigheden --- Leereffecten --- Meervoudige intelligentie --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepsprocessen --- Werkvormen --- Groepsproces --- Opleiding --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Arbeidsmarkt --- Didactiek --- Didactisch materiaal --- Activerende werkvormen --- Differentiërend onderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Evaluatie --- Creativiteit
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|